Pages

Wednesday 29 October 2014

SUPPLEMENT TERBAIK UNTUK IBU-IBU MENYUSU

Alhamdulillah kali ni eta berkesempatan nak share tentang supplement yang eta ambil semasa sedang menyusu baby Qayyim sekarang. Sepanjang mengamalkan supplement ini banyak kesan-kesan sampingan yang positif yang eta dapat. Antaranya penghasilan susu yang mencukupi, susu lebih pekat,baby Qayyim kurang meragam dan tidur lebih lama.

Antara supplement yang terkandung dalam set penyusuan yang eta ambil ialah B compleks, Vitalea, Vit C, Alfafa, Ostematrix dan ESP.




klik gambar untuk paparan yang lebih besar


Ok sekarang eta share setiap kebaikan yang terkandung dalam setiap supplement ni dan mengapa ia dikatakan boleh membantu penghasilan susu yang banyak. Semua kombinasi ini membantu badan ibu menjadi lebih sihat seterusnya membantu penghasilan susu ibu dengan lebih mudah. Tak dilupakan prinsip kerap mengosongkan payudara, minum air 3L dan mendekatkan diri dengan Allah sebagai syarat wajib untuk berjaya.


B Compleks

B Compleks shaklee mengandungi semua 8 jenis vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan kita termasuk asid folik. B Compleks penting untuk metabolism dimana ia akan menukarkan makanan kepada tenaga, meninggikan sistem pertahanan badan,mengimbangi hormon, membantu mengurangkan stress dan bertindak sebagai penenang. Ianya juga membantu mengelakkan kulit kusam.

Vitalea (Multivitamin)

Vitalea Shaklee adalah multivitamin dan multimineral, yang mengandungi 23 jenis vitamin mineral yang lengkap untuk keperluan harian , formulasi lengkap dengan zat besi yang amat diperlukan oleh ibu yang menyusukan anak. Ia benar-benar membantu tumbesaran anak supaya berat badan seimbang dengan umur bayi.

Vitamin C (Sustained Released Vitamin C)

Vitamin C Shaklee bertindak sebagai anti-oksidan. Ianya juga mencegahkelenjar daripada rosak dan berdarah, penting untuk pembentukan kolagen (hasilkan kulit yang cantik dan mulus). Ia juga penting untuk meningkatkan sistem imun. Keunikan vitamin C Shaklee ialah; ia Sustained Release iaitu dilepaskan secara perlahan-lahan. Vitamin C dan B tidak dapat bertahan lama dalam badan kita, jadi badan kita perlukan vitamin sebegini untuk memenuhi keperluan harian. Tambah pula kita yang jarang sekali dapat ikut piramid makanan yang betul dan makan makanan yg tak seimbang. 

Alfafa (Milk Booster)

Alfafa merupakan Raja Segala Tumbuhan, sumber mikronutrion yang paling kaya, membuatkan sistem badan berjalan lancar, sebagai milk booster bagi ibu-ibu yang menyusu, membantu dalam hal kewanitaan termasuklah menyelesaikan masalah keputihan. Namun perlu diingatkan Alfafa tidak boleh diambil oleh pesakit SLE. Alfafa ni memang sangat best, selepas telan dalam beberapa minit badan akan rasa segar dan bertenaga kadang sampai eta berpeluh, Sebab tulah alfafa nii dipanggil milk booster agaknya kan,

Energing Soy Protein (ESP)

Komposisi utama susu ibu ialah protein, diikuti dengan kalsium, dan barulah vitamin, mineral, lemak dll. Protein adalah makanan sel yang mana kita tahu 25% badan kita ialah protein; unsur kedua terbesar selepas air (75%)  adalah air. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum, Protein diperlukan untuk menghasilkan hormones,enzymes,antibodies,dan neurottransmitter. ESP membekalkan 14 gram non -GMO Protein soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amino Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Esp membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana ia mengandungi 5 jenis vitamin B yang diperlukan tubuh, serta kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian. Selain membantu dalam penyusuan ibu, bayi cepat kenyang, susu lebih pekat, protein juga membantu anjalkan kulit, elak payudara kendur. Ini semua kesan sampingan yang memang eta rasai, Tambah lagi kulit Qayyim halus dan gebu. 

Ostematrix (Kalsium Magnesium dengan Vitamin D)

Seperti yang kita tahu, kalsium amat penting dalam pembina darah, tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Minimum 1000mg kalsum diperlukan dalam diet harian ibu menyusu!
Bayangkan anda perlu mengambil 1L freshmilk setiap hari, jika dikira Ostematrix jauh lebih jimat. Jika kekurangan kalsium, kita boleh mengalami osteoporosis, rasa sengal kaki, dan tulang belakang, mudah letih dan lesu, dan kebas kaki atau tangan. Satu lagi perkarapenting, jika anda mengambil pil kalsium pastikan bersama Vitamin D yang akan membantu penyerapan kalsium dalam tubuh dimana mengelakkan penghasilan batu dalam ginjal. Percaya atau tidak, Qayyim memang tegap ja badannya dan tak lembik, semasa dalam pantang lagi Qayyim dah boleh angkat kepala dengan stabil dan boleh berdiri dengan tegak, kalau orang tengok Qayyim akan kata macam budak 7, 8 bulan walhal semasa saya menulis, beliau baru masuk 4 bulan. Semasa mengandung eta tak berapa boleh minum susu dan digantikan dengan pengambilan ostematrix shaklee.

Jika berminat boleh hubungi eta ya. 












No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Designed by UMIESUEstudio 2014 FOR hazritakahar.blogspot.com