Pages

Thursday 11 June 2015

Kenapa Perlu Pilih Vitamin C Shaklee?


Jadual di atas eta nak buat perbandingan kenapa vitamin C shaklee lebih berbaloi untuk kita dapatkan berbanding jenama vit C yang lain.

Pertama sekali kita tengok kat harga yer. Harga vitamin C shaklee jauh lebih tinggi berbanding jenama yang lain tapi cuba tengok kuantiti dan bilangan tablet yang ada dalam setiap botol. Vitamin C shaklee ada 180 tablet dan bila dibahagikan dalam sehari kita hanya belanja rm 0.50 untuk setiap sebiji tablet vitamin c shaklee. Kalau pengambilan sehari sebiji boleh tahan selama 6 bulan. Harga tertera adalah untuk harga bukan ahli. Harga untuk ahli jauh lebih murah dan tentunya lagi jimat bukan?.

Keduanya ialah setiap Tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) atau dengan bahasa yang lebih mudah 1 tablet bersamaan 7.5 biji buah oren. Dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Mampukah kita makan 7 biji oren sehari dan kalau mampu bagaimana pula dengan harga yang perlu kita bayar, sudah tentu lebih dari rm0.50 sehari kan? lagipun buaha-buahan hanya akan menghasilkan vitamin c yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum;buah yang tidak masak ranum mempunyai vitamin c yang sedikit. Kandungan vitamin c pada buah pula akan berkurangan separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila tededah kepada kepanasan.

Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C dalam 2 tablet vitamin Shaklee (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal didalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120 mg  bioflanovoid (25% dari bioflanovoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia Mampu meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.


Sekiranya anda mengambil dosage Vitamin C sehingga 500-1000mg tanpa teknologi 'Sustained Release" anda mungkin mahu pertimbangkan semula pelaburan wang anda yang bakal berakhir membazir di urin.

Buatlah pilihan yang bijak!!!

Kalau nak cuba vitamin c shaklee bolehlah hubungi eta. Insyaallah eta akan giude cara makan yang betul. Sebaiknya join ahli shaklee sebab harga vitamin c jauh lebih murah.


Nur Hazrita Binti Abdul Kahar (eta)
Shaklee Independent Distributor (ID 1072211)
0125785845 
hazritakahar@gmail.com
https://www.facebook.com/nurhazrita
https://www.facebook.com/vitaminsupplementeshop
COD : Area ipoh


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Designed by UMIESUEstudio 2014 FOR hazritakahar.blogspot.com