Pages

Friday 12 June 2015

8 Sebab Utama Kenapa Badan Kita Perlukan Vitamin Supplement

Mengapa tubuh perlukan makanan tambahan dan vitamin supplement? Masih tidak cukupkah dengan mengamalkan gaya hidup sihat dan pemakanan yang seimbang?

Menurut pakar Nutrisi terkemuka, Dr Ray Strand definisi gaya hidup sihat di era moden ini adalah MAKANAN SEIMBANG, SENAMAN DAN MAKANAN TAMBAHAN!

Berikut disenaraikan 8 sebab utama badan kita perlukan vitamin supplement iaitu dengan bahasa mudahnya MAKANAN TAMBAHAN.

  1. Tubuh kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang diperolehi dari makanan. Vitamin dari pemakanan tidak mencukupi bagi kesan pencegahan dan anti penuaan.
  2. Buah-buahan dan sayuran mungkin tercemar. Penggunaan baja sintetik dan racun perosak mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut.
  3. Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan.
  4. Gangguan penyerapan zat makanan dalam tubuh berlaku akibat pengambilan pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alkohol, minuman keras dan antibiotik.
  5. Amalan diet yang tidak sihat seperti pengambilan kafein yang berlebihan, lemak, kolesterol, gula dan garam telah mengurangkan simpanan mineral dan mengganggu penyerapan mineral.
  6. Gaya hidup masa kini dengan kehidupan yang mencabar, sibuk dan stress menyebabkan kurangnya penjagaan diri dan mengakibatkan masalah kesihatan.
  7. Kurangnya penyediaan makanan sihat di rumah dan gemar makanan segera yang tinggi kandungan MSG merupakan penyumbang kepada masalah kesihatan.
  8. Persekitaran yang tercemar dan immunisasi yang lemah akibat kekurangan mineral dan vitamin telah menyebabkan diri mudah dihinggapi penyakit.
Dengan itu Supplement atau makanan tambahan bukan lagi pilihan TETAPI merupakan insurans kepada saya, keluarga dan anda semua bagi memastikan kesihatan lebih terjamin. Kesihatan adalah anugerah tak ternilai. Mencegah lebih baik dari mengubati. 

Anda boleh memilih berbagai-bagai jenis jenama produk kesihatan dan supplement di luar saya. Untuk saya dan keluarga sudah tentunya SHAKLEE. 

Berminat untuk mendapatkan produk SHAKLEE boleh hubungi saya.


Nur Hazrita Binti Abdul Kahar (eta)
Shaklee Independent Distributor (ID 1072211)
0125785845 
hazritakahar@gmail.com
https://www.facebook.com/nurhazrita
https://www.facebook.com/vitaminsupplementeshop
COD : Area ipoh








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Designed by UMIESUEstudio 2014 FOR hazritakahar.blogspot.com